[601] Wymiana paska klinowego

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 3
Rejestracja: 2011-05-06, 08:07
Lokalizacja: Nadarzyn

[601] Wymiana paska klinowego

Post autor: Ołtaż »

Witam, jako że nie znalazłem tematu do powitań do witam się tu po raz pierwszy.

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczek Trabanta 601 HYC z 1990 roku.

Jednak po dwóch dniach jeżdzenia non stop strzelił pasek łączący alternator, wiatrak itd, Trabant sie zagrzał, zgasł i bylo po zabawie.

I tu sie pojawia pytanie: Jak wymienia się pasek klinowy w 601? Z tego co sie przyglądałem to wiatrak jest umocowany na stałe na silniku więc paska nie da się nijak włożyc. Trzeba rozebrac połowę silnika w takim razie do wymiany czy jest na to jakiś patent??

Nie krzyczcie jeśli jest to głupie pytanie, ale to moj pierwszy Trabant :)

Pozdrawiam serdecznie
Ołtaż
Awatar użytkownika
Kuzyn353
Posty: 2529
Rejestracja: 2011-01-06, 13:13
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Kuzyn353 »

Witam. Musisz ściągnąć czarną osłonę silnika. Kilka śrubek, pójdzie szybko. Nie ma patentu na inny sposób wymiany. Szybko się z tym uporasz, to nie skomplikowane ;)
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 3
Rejestracja: 2011-05-06, 08:07
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Ołtaż »

ok dzięki! w takim razie ide walczyc! ;)
Awatar użytkownika
Qba
Posty: 188
Rejestracja: 2011-05-04, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Qba »

Warto poluzować alternator, nie będziesz się wtedy siłował z paskiem.
Champagne Beige '88
magik
Posty: 1269
Rejestracja: 2011-05-06, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magik »

pamiętaj o naciągnięciu obudowy do wiatraka i to szczelnie, pomiędzy wiatrakiem a obudowa idzie uszczelka która musi być dociśnięta inaczej spadnie i przemieli ją wiatrak, śrubę mocującą wiatrak dokręcamy po napięciu obudowy, jak masz książkę jakąś to zobacz
Awatar użytkownika
Zbyszek 601
Posty: 98
Rejestracja: 2011-05-05, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbyszek 601 »

... i to może być nie koniec zabawy, jeżeli zatarłeś silnik (po zerwaniu paska nie należy kontynuować jazdy).
- Ale oni mogą kadzić ci, kłamać mogą, upiększać...
- A po co by mieli? Przecież i im i mnie chodzi tylko o dobro naszego klubu. Szczerość w naszym klubie to norma!
Odpowiedz