Nie pali Trabant 1.1

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Jaisu
Posty: 2
Rejestracja: 2012-06-25, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Nie pali Trabant 1.1

Post autor: Jaisu »

Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość ponieważ to mój pierwszy post.
Trabant 1.1 stał od roku. Nie odpalał. Kręci ale nie ma paliwa na filtrze. Paliwo w baku jest. Po odpięciu węża paliwowego, zalaniu filtra i przewodu "na krótko" oraz kilka kropel benzyny do gaźnika wstał na kilka sekund. Jest to jednak dobry znak że jeszcze żyje. Teraz pytanie, od czego zacząć diagnostykę tego układu paliwowego. Co zrobić, żeby paliwo docierało do gażnika. Czekam na jakieś sugestie


Pozdrawiam
trab601
Posty: 233
Rejestracja: 2012-05-06, 08:32
Lokalizacja: 3Mia100

Post autor: trab601 »

... . trzeba sprawdzić wszystkie połączenia elastyczne, pewnie jest dziura i zasysa powietrze.
Sprawdź też rurkę doprowadzającą paliwo (zbiornik - gaźnik). Pamiętaj że przy zbiorniku jest elastyczne połączenie.
Jeśli to nie pomorze to pompa paliwa. Też do prostego sprawdzenia.
Potrzebna będzie butelka z paliwem. Odłączyć przewód przed filtrem, włożyć do butelki i kręcić rozrusznikiem. Oczywiście po sprawdzeniu szczelności przewodów.
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

Zakładając ,że elektronikę masz sprawną i biorąc pod uwagę zachowanie silnika po dostarczeniu paliwa bezpośrednio do gaźnika :

1) zerknij na wskaźnik paliwa czy świeci zielona dioda.
a) jeśli tak ,masz paliwo w baku
b) jeśli inna dolej paliwo,

upewniony iż posiadasz paliwo w baku usiądź za kierownice i spróbuj odpalić silnik.
a') jeśli nadal nie pali
* zatkany filtr paliwa, - sprawdź i ewentualnie wymień,
* niedrożne przewody paliwowe, - przeczyść pod ciśnieniem lub wymień,
* zdechła pompa paliwa, - nie sprawdzaj ,a wymień.

2) Zakładam ,że przewody masz drożne i szczelne bo nie stwierdziłeś ,że czuć paliwem,
Po za tym przy działającej pompie paliwa ,nieszczelności przewodów i zaciągania lewego powietrza :
* Paliwo we filtrze było by spienione,
* silnik by palił i strasznie mulił ,a nawet przerywał gdyż pompa zasysała by spienione paliwo.

Zakładam nieprawidłowe działanie mechanicznej pompy paliwowej. (przydały by się 2 osoby)
3) Sprawdź działanie pompy paliwowej
* rozłącz przewód paliwowy przy pompie paliwa od strony filtra i podłącz inny dłuższy zanurzony w niewielkim stabilnie umocowanym zbiorniku z paliwem.
:!: wężyk powinien być przeźroczysty by ocenić czy pompa ssie i jak ssie paliwo.
* przekręć na kilka sekund rozrusznikiem jeśli niezassa wymień pompę lub zregeneruj.
ale :!:
sprawdź czy wałek jest cały może krzywka się skończyła :D

Jak dla mnie to wina pompy.


Pompa jest mechanicznie napędzana z wałka nierządu przy wymianie pompy zachowaj ostrożność bo jeszcze co tam wpadnie lub wypadnie.
Jaisu
Posty: 2
Rejestracja: 2012-06-25, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaisu »

Witam,
muszę wymienić olej i filtry, no i mam pytanie do Drogich Kolegów, ile litrów oleju wchodzi do silnika 1.1

dzięki za odpowiedz

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tata_jerzyka
Posty: 199
Rejestracja: 2011-10-21, 11:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: tata_jerzyka »

trab601 pisze:Jeśli to nie pomorze to pompa paliwa.
mother of good...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oleju jest ok.3L w każdym razie kup bańkę 4L i zostanie deko. Lej 5W40.
(S)TRABANT 1.6Ti Universal
W1 TRABI
Nigdy nie odmawiam pomocy!
Pomogłem? ---> klik "POMÓGŁ".
Bross
Posty: 745
Rejestracja: 2011-03-17, 18:42
Lokalizacja: Katowice/Gdańsk

Post autor: Bross »

jeśli masz oryginalny bagnet to wlej 3L i sprawdź na bagnecie powinno być OK
(książkowo 3lity z zalaniem filtra oleju.)

Olej proponował bym dostosować do stanu silnika.
nie każdy da radę pojechać na full syntetyku.
Odpowiedz