[1.1] wymiana silnika i jego rozruch

Trabantowa mechanika

Moderator: Mod Team

Łukasz Arkit z oldforum

[1.1] wymiana silnika i jego rozruch

Post autor: Łukasz Arkit z oldforum »

po zatarciu silnika w trampku kupiłem silnik który zamontowany był w vw polo po zmianie koletora ssącego i gaźnika na TLA trampek niby załapuje ale przy tym strasznie kopci, nie chodzi na wolnych obrotach i wyrzuca benzynę z gaźnika do gardziela, przy czym silnik nie pracuje równo, jakaś konkretna może być to przyczyna??
Ostatnio zmieniony 2011-05-17, 09:33 przez Łukasz Arkit z oldforum, łącznie zmieniany 1 raz.
JaJer z oldforum

Post autor: JaJer z oldforum »

... . może kolejność zapłonu?
, a może coś innego?, a może musi po prostu troszkę "pochodzić"

Wirtualnie to troszkę trudno oceniać.
XXL24H z oldforum

Post autor: XXL24H z oldforum »

Sprawdzałeś rozrząd? Silnik mógł być przewrócony przy transporcie na przykład, jaki kolor dymu?
Łukasz Arkit z oldforum

Post autor: Łukasz Arkit z oldforum »

dopowiem jeszcze że była zamieniana głowica od starego silnika ponieważ ta nie miała otworu na pompkę paliwa mechaniczną, głowice zamieniał znajomy mechanik.
Kolejność zapłonu powinna być dobra bo sprawdzałem kilka razy 1 i 4 świeca zalana przeważnie jak je odkręcałem, a co do dymu to przeważnie błękitny ale też był taki ciemny.
Kolega mówił że to może być wina uszczelniacza na zaworze ssącym, może być tak??
JaJer z oldforum

Post autor: JaJer z oldforum »

Jak głowica była zamieniana i zalewa 1 i 4 świecę to na bank kolejność zapłonu.
Czyli tak: pierwszy cylinder to jest czwarty.
Nie wiem czy jasno się wyrażam?
Sprawdź co dzieje się z zaworami, ustawiając znaki na kole pasowym.
Pierwszy cylinder powinien mieć zamknięte oba zawory, a tłok powinien być u góry. Palec rozdzielacza powinien "wskazywać" pierwszy cylinder.
W sytuacji takiej gdzie pomylone jest ustawienie wałka rozrządu, nie trzeba nic zmieniać oprócz zamiany przewodów WN.
- Czyli trzeba prawidłowo ustawić kolejność zapłonu.
Odpowiedz