[1.1] wymiana silnika i jego rozruch
Moderator: Mod Team
[1.1] wymiana silnika i jego rozruch
po zatarciu silnika w trampku kupiłem silnik który zamontowany był w vw polo po zmianie koletora ssącego i gaźnika na TLA trampek niby załapuje ale przy tym strasznie kopci, nie chodzi na wolnych obrotach i wyrzuca benzynę z gaźnika do gardziela, przy czym silnik nie pracuje równo, jakaś konkretna może być to przyczyna??
Ostatnio zmieniony 2011-05-17, 09:33 przez Łukasz Arkit z oldforum, łącznie zmieniany 1 raz.
dopowiem jeszcze że była zamieniana głowica od starego silnika ponieważ ta nie miała otworu na pompkę paliwa mechaniczną, głowice zamieniał znajomy mechanik.
Kolejność zapłonu powinna być dobra bo sprawdzałem kilka razy 1 i 4 świeca zalana przeważnie jak je odkręcałem, a co do dymu to przeważnie błękitny ale też był taki ciemny.
Kolega mówił że to może być wina uszczelniacza na zaworze ssącym, może być tak??
Kolejność zapłonu powinna być dobra bo sprawdzałem kilka razy 1 i 4 świeca zalana przeważnie jak je odkręcałem, a co do dymu to przeważnie błękitny ale też był taki ciemny.
Kolega mówił że to może być wina uszczelniacza na zaworze ssącym, może być tak??
Jak głowica była zamieniana i zalewa 1 i 4 świecę to na bank kolejność zapłonu.
Czyli tak: pierwszy cylinder to jest czwarty.
Nie wiem czy jasno się wyrażam?
Sprawdź co dzieje się z zaworami, ustawiając znaki na kole pasowym.
Pierwszy cylinder powinien mieć zamknięte oba zawory, a tłok powinien być u góry. Palec rozdzielacza powinien "wskazywać" pierwszy cylinder.
W sytuacji takiej gdzie pomylone jest ustawienie wałka rozrządu, nie trzeba nic zmieniać oprócz zamiany przewodów WN.
- Czyli trzeba prawidłowo ustawić kolejność zapłonu.
Czyli tak: pierwszy cylinder to jest czwarty.
Nie wiem czy jasno się wyrażam?
Sprawdź co dzieje się z zaworami, ustawiając znaki na kole pasowym.
Pierwszy cylinder powinien mieć zamknięte oba zawory, a tłok powinien być u góry. Palec rozdzielacza powinien "wskazywać" pierwszy cylinder.
W sytuacji takiej gdzie pomylone jest ustawienie wałka rozrządu, nie trzeba nic zmieniać oprócz zamiany przewodów WN.
- Czyli trzeba prawidłowo ustawić kolejność zapłonu.