Trabant 601s de luxe 1988r

Moderator: Mod Team

Awatar użytkownika
Dawdzio
Posty: 197
Rejestracja: 2014-11-24, 01:47
Lokalizacja: DLE

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Dawdzio »

Mają, mają, ale one sprawdzają się tylko, gdy klamka jest w stanie spoczynku. Podczas otwierania drzwi klamka schodzi na tapicerkę i z czasem robi w niej dziurę. Nie następuje to natychmiast, ale kiedyś z pewnością się pojawi. Żeby one działały jak powinny musiałyby być dłuższe (a więc i widoczne), a tego konstruktorzy z pewnością chcieli uniknąć.
Podejrzewam, że spory wpływ na to zjawisko ma zużycie mechanizmu klamki (im wieksze luzy, tym bardziej klamka "ryje" w tapicerce.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Świezy zakup, zrobione 900km ale myślę, że było warto. Błekit de luxe 1990r, prawdopodobnie od nowości w kraju. Także Panamagrun znów niedoczeka się remontu :D
53121314_1293537947450878_7044109556464484352_n.jpg
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: kamil.koza88 »

Chwała Ci za to, że masz gdzie to wszystko trzymać ;)
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: eda90 »

Ale masz sentyment do tych blekitow. Dawaj więcej zdjec
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Sentyment bo w błękicie de luxe się wychowałem ;) dziwi mnie troche fakt braku podsufitki, szyby tylne na stałe, webasta też nie ma no i stary typ pasów bez zwijaczy (wypadło mi z głowy jak to się nazywa) Na tabliczce widnieje 601LX 1990r pierwsza rejestracja 02.12.1991
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Generalnie przestał w stodole kilka lat, właściciel który częściowo go zaczął naprawiać blacharsko niestety zmarł kilka lat temu, wszystkie duroplasty i drzwi były zdemontowane więc był dobry pogląd na sytuacje, na szybko poskręcaliśmy paroma wkrętami i pospinaliśmy go pasami.

Oba progi plus nadproża do wymiany, jeden próg odwiercony. Wszystkie reperaturki dostałem z autem, kilka małych dziurek się znajdzie ale to drobiazgi, Fotele materiałowe o dziwo nie podarte. Ogólnie wygląda na nie zmeczonego życiem, silnik się obraca więc jest nadzieja.

Denerwują mnie te czarne elementy,chyba będą przemalowane na kolor auta choć wiem że tak było fabrycznie w ostatnich modelach, plus zamierzam mu dołożyć kilka rzeczy z wyposażenia jakie mam po de luxie z dziecinstwa min. szyby uchylne,webasto i może spłodzę jakąś podsufitkę.

Kilka fotek zrobionych przez znajomego właściciela który mi przygotowywał auto do odbioru:
53347576_1907378952704858_8067881750962896896_n.jpg
53330412_1253409368117230_1686090232107106304_n.jpg
53327606_2288246928168544_7429719661693894656_n.jpg
53050582_389635698533613_665193651357351936_n.jpg
52995503_545884089153834_3064759435449597952_n.jpg
52967821_396836570893431_5974901654560964608_n.jpg
52938226_419789298794830_6324011066124664832_n.jpg
52929871_291631758183449_8643256847203041280_n.jpg
52917925_330296437830561_1443996781196083200_n.jpg
52901731_335976037030546_866979259397177344_n.jpg
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

53507062_355418741724287_5513857204760870912_n.jpg
53503876_405684276873562_850502755532406784_n.jpg
53375545_392212881573101_5504217880809439232_n.jpg
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: kamil.koza88 »

Nie wygląda źle. Ale z tym silnikiem, to i tak mu zrób porządną rewizje, bo mój niby też się kręcił i nawet odpalił. Ale jak się później okazało na jednym cylindrze miał zapieczone pierścienie, a do tego miał 2 różne średnice tłoków. Ot taka budżetowa naprawa z epoki ;)
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Słowem wstępu, zabawę w blacharza amatora uważam za rozpoczętą. Po długim postoju od zakupu w końcu się za niego zabieram
DSC_0745.jpg
DSC_0744.jpg
DSC_0743.jpg
DSC_0742.jpg
Przy okazji mam małe pytanie, zna ktoś dobry sposób jak usunąc ten stary klej na którym trzymały się duroplasty?
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: kamil.koza88 »

Ja używałem dłuta :)
eda90
Posty: 245
Rejestracja: 2017-03-19, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: eda90 »

Wreszcie sie za jakas porzadna robote zabrales :lol: Ja to szlifowalem wszystko zapach nie zacheca do wdychania tego pylu wieksze kawaly mozesz odbic
Awatar użytkownika
kamil.koza88
Posty: 155
Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
Lokalizacja: Toruń

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: kamil.koza88 »

Ja właśnie że względu na pył wybrałem dłuto. Wiesz, w moim wieku trzeba dbać o podzespoły :mrgreen:
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Forum praktycznie umarło a ja dopiero zabrałem się za Trabanta, ciągle coś, inna robota i sprzęty do ogarnięcia i tak się przeciągało :/
Zacząłem swoją przygodę z blacharstwem samochodowym, prace powoli postępują. mam trochę zdjęć ale niestety nie mogę ich tu wrzucić nawet jeśli mają poniżej 50KB :roll:
Awatar użytkownika
Damian88
Posty: 205
Rejestracja: 2016-11-16, 19:12
Lokalizacja: PGN

Re: Trabant 601s de luxe 1988r

Post autor: Damian88 »

Teraz chyba uda się coś wrzucić :)
No to wydobywamy biedaka z miejsca spoczynku

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Szybka kontrola co tam w trawie piszczy pod masą uszczelniającą, która była już spękana

Obrazek
Obrazek

I zaczynamy zabawę w diax motorsports 8)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie dogięte nowe progi i wzmocnienie podłogi z ocynku 1,5mm

Obrazek
Obrazek

i w końcu jakieś spawanie

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na tą chwiłe to jest na tyle, wiem że nie jest najlepiej ale robię tak jak cierpliwość i czas mi pozwala. Nie do końca zgodnie ze sztuką lae sam Trabant w domyśle nie ma być idealny, tylko taki jaki z zewnątrz jest z naturalną patyną i śladem czasu
Odpowiedz