[601] Pali na jeden gar. Co jest przyczyną?
Moderator: Mod Team
Witam.
na początek chcę przeprosić i wyjaśnić oznaczenie cewki 6V.
Chciałem zrobić to szybko i wyszła kicha. Po dokładnym oczyszczeniu cewki wyszło że popełniłem błąd
Właściwe oznaczenie cewki:
TGL
6V
8351.103/6
DDR GDR RDA
08/83
Oporność między stykami 1, a 15 wynosi 1,5Ω
Cewka 12V:
TGL
12V
8352.101/6
DDR GDR RDA
04/88
Oporność między stykami 1, a 15 - 4,3Ω
Postaram się zrobić zdjęcie i zamieścić na forum.
Prośba do osób posiadających zapłon tradycyjny:
- proszę odczytać oznaczenie cewek i zamieszczenie tu na forum.
Może raz na zawsze wyjaśni się sprawa cewek do poszczególnych zapłonów.
Jeszcze raz przepraszam za zamieszczenie informacji wprowadzającej w błąd w poprzedniej wypowiedzi.
Oczywiście mogę się tym razem też mylić (podane wcześniej oporności cewek). Dodam tylko że cewki "elektroniczne" sprawdzałem w dwóch autach i były identyczne, ale nie wiem czy nie były zmieniane.
Pozdrawiam.
PS
-mam jeszcze cewki produkcji czechosłowackiej pracujące w zapłonie tradycyjnym, podaję oporność tych cewek:
3,9Ω
[ Dodano: 2011-10-09, 11:32 ]
Witam.
Przesyłam obiecane wcześniej fotki cewek:
na początek chcę przeprosić i wyjaśnić oznaczenie cewki 6V.
Chciałem zrobić to szybko i wyszła kicha. Po dokładnym oczyszczeniu cewki wyszło że popełniłem błąd
Właściwe oznaczenie cewki:
TGL
6V
8351.103/6
DDR GDR RDA
08/83
Oporność między stykami 1, a 15 wynosi 1,5Ω
Cewka 12V:
TGL
12V
8352.101/6
DDR GDR RDA
04/88
Oporność między stykami 1, a 15 - 4,3Ω
Postaram się zrobić zdjęcie i zamieścić na forum.
Prośba do osób posiadających zapłon tradycyjny:
- proszę odczytać oznaczenie cewek i zamieszczenie tu na forum.
Może raz na zawsze wyjaśni się sprawa cewek do poszczególnych zapłonów.
Jeszcze raz przepraszam za zamieszczenie informacji wprowadzającej w błąd w poprzedniej wypowiedzi.
Oczywiście mogę się tym razem też mylić (podane wcześniej oporności cewek). Dodam tylko że cewki "elektroniczne" sprawdzałem w dwóch autach i były identyczne, ale nie wiem czy nie były zmieniane.
Pozdrawiam.
PS
-mam jeszcze cewki produkcji czechosłowackiej pracujące w zapłonie tradycyjnym, podaję oporność tych cewek:
3,9Ω
[ Dodano: 2011-10-09, 11:32 ]
Witam.
Przesyłam obiecane wcześniej fotki cewek:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Słuchaj kolego Magik, Marcin zadał konkretne pytanie, ja też jestem ciekawy odpowiedzi. W niczym nie pomagają hasła typu: "Niech Ci kto odczyta dane z cewki np 85r i będziesz wiedział. (...)Ocenisz sobie żywotność styków w praktyce. Jakie by cewki nie były to i tak młoteczkowy zawsze jest kłopotliwy. Na pewno nic Ci nie stanie przez co najmniej 10 tys" - JAJer pisał o 1km..... I chyba nie trzeba być "mega łbem" ażeby coś wiedzieć, sam odpowiadałeś na bardziej skomplikowane pytania niż oporność cewek. Nikt nie wymaga wymyślania teorii względności, wiesz, chcesz się podzielić wiedzą - piszesz, nie wiesz, nie masz ochoty pisać - nie piszesz, przymusu nie ma. A na zmęczenie radzę jesienny spacer.
[ Dodano: 2011-10-09, 13:07 ]
JaJer jesteś wielki
Nie wiem czy nie naruszam ciszy wyborczej, ale czy można gdzieś na ciebie głosować?
[ Dodano: 2011-10-09, 14:17 ]
Jajer, rozumiem że te dwa rodzaje cewek to w zapłonie tradycyjnym?
[ Dodano: 2011-10-09, 13:07 ]
JaJer jesteś wielki
Nie wiem czy nie naruszam ciszy wyborczej, ale czy można gdzieś na ciebie głosować?
[ Dodano: 2011-10-09, 14:17 ]
Jajer, rozumiem że te dwa rodzaje cewek to w zapłonie tradycyjnym?
Podłączenie modułu
Panowie i Panie, można liczyć na pomoc? Jak podłączyć moduł do cewek? Dół wiadomo - czarny, zielony, brązowy. Góra - brązowy na masę, ale reszta...? Biały i zielony do minusów (-) cewek, ale zostaje jeszcze czarny z modułu i jeszcze jeden czarny u mnie z niebieskim paskiem, który wychodzi z wiązki kabli ułożonych przy nadkolu. Jak podłączyć?
- panadol1234
- Posty: 172
- Rejestracja: 2011-05-15, 08:23
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dokładnie tak jak napisał panadol1234.
Dodam tylko, że czarno/niebieski jest to zasilanie układu po włączeniu zapłonu.
Czyli robisz tak:
czarny z modułu i czarno/niebieski z wiązki łączysz do obu cewek. (łączysz do jednej cewki i robisz mostek do drugiej)
biały i zielony do drugich biegunów cewek. Masz już zapłon podłączony.
Napięcie na czarnoniebieskim będziesz miał tylko po włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon"
panadol1234:
Tylko cewka 6V jest od tradycyjnego zapłonu.
Cewka 12V jest od "elektronika"
Nie mam oryginalnej cewki od zapłonu tradycyjnego dwunastowoltowego.
Pozdrawiam.
Dodam tylko, że czarno/niebieski jest to zasilanie układu po włączeniu zapłonu.
Czyli robisz tak:
czarny z modułu i czarno/niebieski z wiązki łączysz do obu cewek. (łączysz do jednej cewki i robisz mostek do drugiej)
biały i zielony do drugich biegunów cewek. Masz już zapłon podłączony.
Napięcie na czarnoniebieskim będziesz miał tylko po włączeniu stacyjki w pozycję "zapłon"
panadol1234:
Tylko cewka 6V jest od tradycyjnego zapłonu.
Cewka 12V jest od "elektronika"
Nie mam oryginalnej cewki od zapłonu tradycyjnego dwunastowoltowego.
Pozdrawiam.
Misior601:
Cewki raczej się nie palą.
Jeśli już to masz problem z modułem, lub płytką aparatu zapłonowego (halotron).
Pozostaje Ci wziąć miernik i sprawdzić wszystko w "czarnej skrzynce" i na dole w aparacie zapłonowym.
Mam pytanie:
Możesz odczytać dane cewek i podać tu na forum. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-10-09, 17:52 ]
Dodam że moduł elektroniczny jest bardzo czuły na "masę".
Wszystkie kombinacje z zapłonem powinny mu zabezpieczyć dobrą masę.
Np. podczas sprawdzania iskry na wykręconej świecy powinno się bardzo dokładnie połączyć świecę z masą.
Cewki raczej się nie palą.
Jeśli już to masz problem z modułem, lub płytką aparatu zapłonowego (halotron).
Pozostaje Ci wziąć miernik i sprawdzić wszystko w "czarnej skrzynce" i na dole w aparacie zapłonowym.
Mam pytanie:
Możesz odczytać dane cewek i podać tu na forum. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-10-09, 17:52 ]
Dodam że moduł elektroniczny jest bardzo czuły na "masę".
Wszystkie kombinacje z zapłonem powinny mu zabezpieczyć dobrą masę.
Np. podczas sprawdzania iskry na wykręconej świecy powinno się bardzo dokładnie połączyć świecę z masą.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.
Misior601 - użyj szukajki, schemat podawałem
tutaj
Na temat cewek z innych aut:
cewki od zapłonów elektronicznych współczesnych aut mają małą oporność ponieważ ładowanie cewki jest przez krótki (często stały) czas przed zanikiem prądu (moment zaindukowania WN i pojawienia się iskry).
tutaj
Na temat cewek z innych aut:
cewki od zapłonów elektronicznych współczesnych aut mają małą oporność ponieważ ładowanie cewki jest przez krótki (często stały) czas przed zanikiem prądu (moment zaindukowania WN i pojawienia się iskry).
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-06-09, 14:24
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Powiem tak: - po co kombinować?
To co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo!!!
Ktoś już opracował dawno jakie elementy należy stosować.
Jeśli jesteś pewny że cewki są uszkodzone, sięgnij do portfela i kup właściwe.
Zastanów się dobrze zanim coś zrobisz.
Pozdrawiam
To co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo!!!
Ktoś już opracował dawno jakie elementy należy stosować.
Jeśli jesteś pewny że cewki są uszkodzone, sięgnij do portfela i kup właściwe.
Zastanów się dobrze zanim coś zrobisz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez JaJer, łącznie zmieniany 2 razy.