Trabant 601s de luxe 1988r
Moderator: Mod Team
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Mają, mają, ale one sprawdzają się tylko, gdy klamka jest w stanie spoczynku. Podczas otwierania drzwi klamka schodzi na tapicerkę i z czasem robi w niej dziurę. Nie następuje to natychmiast, ale kiedyś z pewnością się pojawi. Żeby one działały jak powinny musiałyby być dłuższe (a więc i widoczne), a tego konstruktorzy z pewnością chcieli uniknąć.
Podejrzewam, że spory wpływ na to zjawisko ma zużycie mechanizmu klamki (im wieksze luzy, tym bardziej klamka "ryje" w tapicerce.
Podejrzewam, że spory wpływ na to zjawisko ma zużycie mechanizmu klamki (im wieksze luzy, tym bardziej klamka "ryje" w tapicerce.
Poszukuję kontaktu z panem inż. Stefanem Smoliczem lub książki "Moje Trabanty 1963-2000" jego autorstwa. Osoby mogące mi pomóc proszone są o kontakt przez PW lub gdziekolwiek na forum.
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Świezy zakup, zrobione 900km ale myślę, że było warto. Błekit de luxe 1990r, prawdopodobnie od nowości w kraju. Także Panamagrun znów niedoczeka się remontu
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Chwała Ci za to, że masz gdzie to wszystko trzymać
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Ale masz sentyment do tych blekitow. Dawaj więcej zdjec
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Sentyment bo w błękicie de luxe się wychowałem dziwi mnie troche fakt braku podsufitki, szyby tylne na stałe, webasta też nie ma no i stary typ pasów bez zwijaczy (wypadło mi z głowy jak to się nazywa) Na tabliczce widnieje 601LX 1990r pierwsza rejestracja 02.12.1991
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Generalnie przestał w stodole kilka lat, właściciel który częściowo go zaczął naprawiać blacharsko niestety zmarł kilka lat temu, wszystkie duroplasty i drzwi były zdemontowane więc był dobry pogląd na sytuacje, na szybko poskręcaliśmy paroma wkrętami i pospinaliśmy go pasami.
Oba progi plus nadproża do wymiany, jeden próg odwiercony. Wszystkie reperaturki dostałem z autem, kilka małych dziurek się znajdzie ale to drobiazgi, Fotele materiałowe o dziwo nie podarte. Ogólnie wygląda na nie zmeczonego życiem, silnik się obraca więc jest nadzieja.
Denerwują mnie te czarne elementy,chyba będą przemalowane na kolor auta choć wiem że tak było fabrycznie w ostatnich modelach, plus zamierzam mu dołożyć kilka rzeczy z wyposażenia jakie mam po de luxie z dziecinstwa min. szyby uchylne,webasto i może spłodzę jakąś podsufitkę.
Kilka fotek zrobionych przez znajomego właściciela który mi przygotowywał auto do odbioru:
Oba progi plus nadproża do wymiany, jeden próg odwiercony. Wszystkie reperaturki dostałem z autem, kilka małych dziurek się znajdzie ale to drobiazgi, Fotele materiałowe o dziwo nie podarte. Ogólnie wygląda na nie zmeczonego życiem, silnik się obraca więc jest nadzieja.
Denerwują mnie te czarne elementy,chyba będą przemalowane na kolor auta choć wiem że tak było fabrycznie w ostatnich modelach, plus zamierzam mu dołożyć kilka rzeczy z wyposażenia jakie mam po de luxie z dziecinstwa min. szyby uchylne,webasto i może spłodzę jakąś podsufitkę.
Kilka fotek zrobionych przez znajomego właściciela który mi przygotowywał auto do odbioru:
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Nie wygląda źle. Ale z tym silnikiem, to i tak mu zrób porządną rewizje, bo mój niby też się kręcił i nawet odpalił. Ale jak się później okazało na jednym cylindrze miał zapieczone pierścienie, a do tego miał 2 różne średnice tłoków. Ot taka budżetowa naprawa z epoki
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Słowem wstępu, zabawę w blacharza amatora uważam za rozpoczętą. Po długim postoju od zakupu w końcu się za niego zabieram
Przy okazji mam małe pytanie, zna ktoś dobry sposób jak usunąc ten stary klej na którym trzymały się duroplasty?- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Ja używałem dłuta
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Wreszcie sie za jakas porzadna robote zabrales Ja to szlifowalem wszystko zapach nie zacheca do wdychania tego pylu wieksze kawaly mozesz odbic
- kamil.koza88
- Posty: 155
- Rejestracja: 2016-01-09, 23:13
- Lokalizacja: Toruń
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Ja właśnie że względu na pył wybrałem dłuto. Wiesz, w moim wieku trzeba dbać o podzespoły
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Forum praktycznie umarło a ja dopiero zabrałem się za Trabanta, ciągle coś, inna robota i sprzęty do ogarnięcia i tak się przeciągało
Zacząłem swoją przygodę z blacharstwem samochodowym, prace powoli postępują. mam trochę zdjęć ale niestety nie mogę ich tu wrzucić nawet jeśli mają poniżej 50KB
Zacząłem swoją przygodę z blacharstwem samochodowym, prace powoli postępują. mam trochę zdjęć ale niestety nie mogę ich tu wrzucić nawet jeśli mają poniżej 50KB
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Teraz chyba uda się coś wrzucić
No to wydobywamy biedaka z miejsca spoczynku
Szybka kontrola co tam w trawie piszczy pod masą uszczelniającą, która była już spękana
I zaczynamy zabawę w diax motorsports
W międzyczasie dogięte nowe progi i wzmocnienie podłogi z ocynku 1,5mm
i w końcu jakieś spawanie
Na tą chwiłe to jest na tyle, wiem że nie jest najlepiej ale robię tak jak cierpliwość i czas mi pozwala. Nie do końca zgodnie ze sztuką lae sam Trabant w domyśle nie ma być idealny, tylko taki jaki z zewnątrz jest z naturalną patyną i śladem czasu
No to wydobywamy biedaka z miejsca spoczynku
Szybka kontrola co tam w trawie piszczy pod masą uszczelniającą, która była już spękana
I zaczynamy zabawę w diax motorsports
W międzyczasie dogięte nowe progi i wzmocnienie podłogi z ocynku 1,5mm
i w końcu jakieś spawanie
Na tą chwiłe to jest na tyle, wiem że nie jest najlepiej ale robię tak jak cierpliwość i czas mi pozwala. Nie do końca zgodnie ze sztuką lae sam Trabant w domyśle nie ma być idealny, tylko taki jaki z zewnątrz jest z naturalną patyną i śladem czasu
Re: Trabant 601s de luxe 1988r
Witaj Damian masz zdrowie ,i trochę miejsca gratuluję.
Czy masz wiedzę na temat Weba sto .Jeżeli tak to czy miałbyś czas pogadać . Ja przez ostatnie dwa lata rozbierałem mojego T-8 .90r- 2T - oprócz nadkola x 4 , progi , doszła jaskółka . Został poskładany w sierpniu
zacząłem jeździć , udało mi kupić Weba sto ,szyby uchylne ,i mam chęć się pobawić .
Pozdrawiam Paweł
Czy masz wiedzę na temat Weba sto .Jeżeli tak to czy miałbyś czas pogadać . Ja przez ostatnie dwa lata rozbierałem mojego T-8 .90r- 2T - oprócz nadkola x 4 , progi , doszła jaskółka . Został poskładany w sierpniu
zacząłem jeździć , udało mi kupić Weba sto ,szyby uchylne ,i mam chęć się pobawić .
Pozdrawiam Paweł